نقد و بررسی بازی killzone 3

نقد و بررسی بازی killzone 3

 

داستان

داستان Killzone 3 درست بعد از اتمام نسخه دوم شروع می‌شود، در حالی که Visari توسط Rico کشته شده و حالا ارتش ISA به دنبال راهی برای پایان دادن جنگ و خروج از سیاره هلگن هستند اما کار به این سادگی نخواهد بود و آنها با حملات سنگین هلگست‌ها مواجه می‌شوند که باعث می‌شود تنها راه خروجشان از سیاره نیز از بین می‌رود. بدین ترتیب بدون هیچ راه فراری در یک سیاره بیگانه سرگردان می‌شوند، اما امیدشان هنوز از بین نرفته و باید تلاش کنند تا راهی برای مقاومت و نجات جانشان بیابند. از طرفی دیگر نیز بین سران هلگست برای تعیین جانشین Visari اختلاف به وجود آمده که باعث درگیری و دو دستگی بین دولتمردان می‌شود. در نگاه اول داستان برای یک بازی fps راضی کننده به نظر می‌رسد اما بازی در نحوه پرداخت و روایت داستان مشکل و نقص‌های اساسی دارد. مسلماً معمول‌ترین نحوه روایت داستان در بازی‌ها، کات‌سین‌ها یا میان‌پرده‌ها هستند که متاسفانه در Killzone 3 بسیار سرسری ساخته شده‌اند. استودیو Guerrilla Games در ساخت میان‌پرده‌ها از صدا و مدل (Motion Capture) چندین بازیگر مشهور هالیوودی از جمله Malcolm McDowell استفاده کرده اما جای تاسف است که تیم کارگردانی بازی با وجود این زحمات، از روایت مناسب داستان در میان‌پرده‌ها عاجز است. برای مثال بعد از یک میان‌پرنده شما در مکانی قرار می‌گیرید که اصلاً خبر ندارید کجا هست و قبلاً به آن اشاره‌ای نشده بود یا در بعضی موارد شما در حالی در بازی پیش‌روی می‌کنید که اصلاً نمی‌دانید به کجا می‌روید یا هدفتان چیست. در خیلی از موارد نیز میان‌پردها از صحنه‌ای به صحنه دیگر می‌پرند و کامل وقایاع مورد نظر را به تصویر نمی‌کشند. به همین دلیل در اکثر اوقات اینطور حس می‌شود که میان‌پرده‌ها ناقص کار شده‌اند و سازنده برای خالی نبودن عریضه یک سری تصاویر را در کنار هم گذاشته و داخل بازی قرار داده. شاید بتوان گفت این تنها نقص بازی است که کاملاً مشهود است و خواه ناخواه تاثیر بدی بر روی روند بازی می‌گذارد.

گرافیک
گرافیک بازی نسبت به نسخه گذشته دستخوش تغییرات متعددی شده است. البته شاید در نگاه اول این گونه به نظر نرسد. بازی Killzone 2 یک فضای تاریک و به شدت خشن را به نمایش در می آورد، اما Killzone 3 هم آن محیط های گذشته را دارد و هم محیط های فانتزی با رنگ های بیشتر در آن دیده می شوند. البته نباید این گونه برداشت کرد که فانتزی شدن و تغییر فضای بازی موجب این شده که بازی آن زیبایی نسخه قبل را از دست داده باشد. در این نسخه تنوع محیط های بازی بسیار بهتر شده و بازیکن با فضاهای جدیدی مانند منطقه های برفی، جنگلی، دریایی و… روبرو خواهند شد. محیط های بازی در نگاه کلی خوب طراحی شده اند، اما برخی قسمت های جزئی مانند علف هایی که در بازی دیده می شوند و نقش کلیدی هم در طول بازی ایفا می کنند (بازیکنان می توانند در بین آن ها پنهان شوند)، با کیفیت خیلی بالا طراحی نشده اند و در مقایسه با سایر قسمت های خوب بازی دارای کاستی هستند. طراحی سلاح ها در این بازی بسیار بهتر شده و از جزئیات بهتری برخوردار هستند. طراحی شخصیت های بازی در این نسخه همانند بازی گذشته بسیار خوب است، به خصوص که در این نسخه سران هلگاست به شکل بسیار زیرکانه ای به صورت رهبران آلمان نازی طراحی شده اند. در کل می توان به این مسئله اشاره کرد که Killzone 3 تا این لحظه بهترین گرافیک را در بین بازی های اکشن اول-شخص دارد.

موسیقی/صداگذاری
اولین عنصری که در این قسمت در هر بازی ای سریعاً خودنمایی می کند، موسیقی است. همانند سایر نسخه های Killzone آهنگسازی این بازی را هم آقای خوریس دی من (Joris de Man) انجام داده است. تجربه او در ساخت موسیقی برای این سری از بازی ها باعث شده که در این شماره هم ما با موسیقی های بسیار خوبی روبرو باشیم. لازم به ذکر است که موسیقی های این بازی نیز مانند اکثر بازی های مطرح به صورت ارکسترال ضبط شده اند. موسیقی های بازی ریتم بسیار خوبی دارند و در صحنه های اکشن هم با فضای بازی هماهنگ هستند و هیجان بازی را زیاد می کنند. در کنار این موضوع، طراحی افکت های صوتی این بازی هم بسیار فوق العاده است. افکت های صوتی طراحی شده برای انفجارها و سلاح های مختلف بسیار خوب هستند و مشکلی در آن ها دیده نمی شود. در قسمت دیگر، شاهد صداگذاری خوبی روی شخصیت های بازی هستیم. صداگذاران نسخه های گذشته که بعضی از آن ها هنرپیشه های هالیوودی هستند و برخی دیگر صداپیشه، در این بازی هم حضور دارند. افرادی همچون برایان کاکس (Brian Cox) به جای شخصیت اسکولار ویساری، اندرو بومن (Andrew Bowen) به جای سوچنکو و چارلز اورت (Charles Everett) هم به جای ریکو به صداگذاری روی شخصیت های این بازی پرداخته اند. صداگذاری بسیار خوبی روی شخصیت های بازی انجام شده و بازیکنان در طول بازی شاهد این موضوع هستند.

گیم پلی
بازی Killzone 2 در قسمت گیم پلی دچار اشکالاتی بود، اما همان طور که Guerrilla Games اعلام کرده بود، اینبار گیم پلی و کنترل بسیار بهتری را در بازی شاهد هستیم. بازی در کنار کنترلر استاندارد، قابل بازی با کنترلر Move هم خواهد بود. حتی برای کنترلر Move یک شبیه ساز اسلحه به نام Sharp Shooter هم طراحی شده که بازیکنان به وسیله آن می توانند واقعاً یک تجربه خوب از یک بازی اکشن اول-شخص را به دست بیاورند. در طول بازی صحنه های سینمایی و Boss Battleهای بسیار زیبایی قرار گرفته اند که واقعاً از هیجان بسیار بالایی برخوردار هستند. همان طور که گفته شد، این نسخه از گیم پلی ای بسیار روانتر و متنوع تر برخوردار است و این موضوع هم باعث شده تا بازیکنان با یک روند بسیار خوب در طول بازی روبرو باشند. برای اولین بار در این سری از بازی ها بازیکنان می توانند این عنوان را به صورت Splint/Screen دو نفره بازی کنند. البته این قسمت Split/Screen فقط به صورت آفلاین قابل بازی خواهد بود و نمی توان آن را به صورت آنلاین بازی کرد. همچنین بخش چندنفره این عنوان، یکی از قسمت های خوب آن به شمار می رود. سه حالت مختلف به نام های Guerrilla Warfare, Warzone و Operations در این بازی قرار دارند که بازیکنان می توانند آن ها را بازی کنند. همچنین قسمتی به نام Botzone هم در بازی قرار دارد که بازیکنان به وسیله آن می توانند قسمت های چندنفره را با هوش مصنوعی بازی کنند. برای قسمت چندنفره هشت نقشه مختلف هم طراحی شده است. البته در آینده قسمت های جدیدی به صورت DLC به قسمت چندنفره بازی اضافه خواهند شد. بخش چندنفره بازی با توجه به هیجان خاصی که دارد، در مقایسه با نسخه گذشته چندان تغییری نداشته و بازیکنان تنها با نقشه های جدید مواجه هستند. همچنین این بازی به صورت ۳D هم قابل بازی خواهد بود و بازیکنان می توانند در صورت داشتن شرایط اجرای بازی به صورت ۳D از این قسمت هم لذت ببرند. در کل می توان به این مسئله اشاره کرد که گیم پلی این نسخه از سری بازی های Killzone در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار بهتر و کامل تر شده و بازکنان بسیار با آن احساس راحتی خواهند کرد.

نتیجه گیری:
Killzone 3 از آن عنوان هایی است که نمی توان به راحتی از کنار گذشت و به همه شما هم پیشنهاد می کنم که این بازی زیبا را از دست ندهید. اکشن بسیار خوب و گرافیک خیره کننده از جمله عواملی هستند که بازی را به شدت زیبا کرده اند. شکی نیست که Killzone 3 یکی از نامزدهای بی چون و چرای برترین تیراندازی اول-شخص در VGA 2011 خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

gamefire

نیما دارابیان

gamefire

http://gamefire.loxblog.com

game fire

نقد و بررسی بازی killzone 3

game fire

به وبلاگ من خوش آمدید نقد و بررسی بازی های روز دنیا

game fire